El Patronat de Turisme de Calafell està treballant per aconseguir que el 35% de l’oferta del municipi estigui certificada amb la marca de Destinació de Turisme Familiar (DTF). Calafell va obtenir la marca DTF al 2006, i des d’aleshores compta amb el 25% de la seva oferta certificada, és a dir, 8 allotjaments, 17 restaurants, més l’oferta complementària d’equipaments culturals.
En un acte que ha tingut lloc avui, el Patronat de Turisme, juntament amb l’Agència Catalana de Turisme –que és qui atorga aquesta marca-, ha volgut explicar als establiments ja adherits, què significa està certificat amb la marca DTF, així com la importància de continuar mantenint aquesta certificació.
L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, ha recordat que “des del començament, quan vam sol.licitar la marca al 2003 hi va haver molta implicació per part dels establiments del municipi, ja que obtenir aquesta marca era tot un repte”. En aquest sentit, ha destacat que “va ser molt important comptar amb la implicació del sector privat, especialment de Forum Calafell, qui en tot moment va donar suport a la iniciativa”.
Cal recordar que Olivella va ser, com a regidor de Turisme en aquella època, qui va sol.licitar la marca, que finalment es va obtenir al 2006. En aquest sentit, l’alcalde ha recordat que “no va ser un procés fàcil”, però gràcies al procés d’obtenció de la marca, els establiments van introduir tota una sèrie de facilitats per a les famílies, com per exemple tenir trones per als nens, disposar d’un canviador de bolquers, o oferir un menú infantil, entre d’altres. A més, també es va prendre el compromís d’impulsar activitats per als nens, especialment a l’estiu, i iniciar el Club Infantil, que està obert de l’1 de juliol al 31 d’agost, i que aquest passat estiu ha comptat amb l’assistència de 1.253 nens.
Joan Olivella ha volgut destacar també que “el que hem de fer és implicar tots els establiments del municipi en aquesta marca, perquè a més del sol i platja, Calafell també ofereixi altres coses, com és el turisme familiar”.
Així mateix, Pablo Rodríguez, de l’Agència Catalana de Turisme, ha explicat que des de fa un parell d’anys es va sol.licitar als municipis certificats que fessin una aportació econòmica per donar suport a la marca DTF. En el seu moment l’Ajuntament de Calafell va assumir el cost d’aquesta participació que, en un principi correspondria a cada establiment certificat. En aquest sentit, la regidora de Turisme, Olga Elvira, ha afirmat que “continuarem fent-nos càrrec d’aquest import, tot i l’esforç que suposa per a l’Ajuntament”. La suma que ha d’aportar l’Ajuntament de Calafell és d’uns 5.000 euros.
Tanmateix, tal i com ha afirmat la regidora, “des de l’equip de govern creiem important seguir apostant pel turisme familiar, perquè a més tenim constància que tots els establiments tenen molt bona predisposició i estan complint amb els requisits que se’ls demana”.
A Catalunya hi ha un total de 13 municipis certificats amb la marca de Destinació de Turisme Familiar, una de les quals és Calafell. L’Agència Catalana de Turisme atorga aquesta marca als municipis especialment sensibles amb el turisme familiar, i per tant, és un reconeixement a Calafell com a municipi turístic que ofereix recursos i serveis de qualitat especialitzats per a les famílies. Això significa que el municipi disposa d’una oferta d’allotjaments i restauració adaptada a les necessitats de les famílies amb una gran varietat de propostes d’oci i entreteniment.
Notícia:
ResponderEliminarhttp://www.calafell.cat/noticies/noticies/turisme/calafell-aspira-tenir-el-35-dels-establiments-adherits-la-marca-de-destina